CHORDS: Hothon se choo lo tum..e.n.J.o.Y..!!

Discussion in 'Hindi Guitar Tabs - Submit or Request' started by vini, Nov 9, 2005.

  1. vini

    vini Repeat Offender

    This is an earnest effort and i didnt seek any1z help..i'd like to give the credit to BJR who taught me the funda of scales...and thats how it helped me figure out the chords of this b'ful song..

    Here are the chords..enjoy!!

    A-----------------------E--
    Hothon se choo lo tum

    ---------Bm----------A----
    mera geet amar kar do

    A-----------------E----
    ban jao meet mere

    --------Bm------------A---
    meri preet amar kar do

    C#m----------------A-----
    jag ne cheena mujhse..

    ----C#m-------------A---
    mujhe jo bhi laga pyara

    C#m---------------A----
    sab jeeta kiye mujhse

    ---C#m------------A------
    mein har dam hee hara

    F#m--------------E------
    tum haar ki dil apnaa

    ---------------------A----
    meri jeet amar kar do


    hothon se choO lo tum
    mera geet amar kar do
    ban jao meet mere
    meri preet amar kardo

    akaash ka sunaapan
    mere tanha man mein
    payal chankaati tum
    aajao jeevan mein
    nayi reet chala kar tum
    yeh reet amar kar do



    do need ur feedback guys!!..and be honest if u do find sum errors..plz plz

    feedback time :help:

    PS-Plz check the attachment if u want to know where exactly the chords need to be changed
     

    Attached Files:

    g0g0l likes this.
  2. vini

    vini Repeat Offender

    Ooops!!the code didnt really work.. i wanted to help newbies..so that they could know when to change chords in this song...iL try to upload in notepad attachment..
     
  3. har1s

    har1s <b>Untitled</b>

    hey....i figured out those chords tooo... i mean a and e...n e wayz nice work ....hmmm can u plz gimme some idea abt scales??
     
  4. anshphenomenon

    anshphenomenon Rape me :boff:

    the intro is fine!!
    but how wld sound this to u?

    C#m----------------A-----
    jag ne cheena mujhse..

    ----C#m-------------B---
    mujhe jo bhi laga pyara

    iam not saying that this is correct though...but still try it and see. :beer:
     
  5. vini

    vini Repeat Offender

  6. vini

    vini Repeat Offender

    yeah..umm.. B is kinda.. not sounding too appealing :p:
     
  7. anshphenomenon

    anshphenomenon Rape me :boff:

    it may not sound appealing but when jagjit sing is singing
    he changes the scale in "pyaara"and goes a bit high.
    and u have taken the same scale throught these 2 lines..
    ummm.. so dont u think it shd be a bit high..?? :think:
     
  8. har1s

    har1s <b>Untitled</b>

    thnx alot vini...tht makes it a bit clear...
     
  9. vini

    vini Repeat Offender

    @ansh
    oic..iL have to listen to this song...wil tell u later

    @har1s
    im happy that u did find it useful..ur welcome!
     
  10. Aka Oz

    Aka Oz /\K/\ - Ozy

    thx vini it help me 2.......
     
  11. abhimanjrekar

    abhimanjrekar ----&gt; Zhol-Man&lt;----

    im still confused reg the scale chart..can neone explain it to me??
     
  12. sixstringsin

    sixstringsin ||||||

    ^ OK - Im not attempting the whole lot of explanation about the chart but just tempted to add in the following:

    If you see the chords in the key of A scale in the chart then all the chords used by vini in the above are present in the A's row right? A E Bm C#m

    If you look at the chords for Nothings gonna change my love for you at:
    http://www.indianguitartabs.com/showthread.php?t=2527
    and compare the chords table at:
    http://www.indianguitartabs.com/attachment.php?attachmentid=1850

    its easy to figure out that Nothing's gonna change my love for you is in D scale. (uses D G A F#m Bm Em G )

    To understand how to generate this table ..the following pointer might be helpful:
    http://www.indianguitartabs.com/showthread.php?t=14218&page=2&pp=15
     
    vini likes this.
  13. Sash

    Sash New Member

    Vini,

    Good effort.
    I am not very sure of the antara chords. I do not remember very well but I think there used to be scale change in teh stanza somewhere. I will try it once I could go home from office:-(
    But it sure is a good effort.
     
  14. vini

    vini Repeat Offender

    thanx!!..it even sounds nice in D Scale..using chords D A Em Bm

    @ sin
    thats the best u can do to make ev1 understand..im impressed wid ur effort..so reps4u!!

    btw..guys! lets not forget that this thread is not in beginnerz Q n A Forum..lolz :Laughing:
     
  15. abhimanjrekar

    abhimanjrekar ----&gt; Zhol-Man&lt;----

    i understood the chart courtesy mod..and sin good work yaar...
     
  16. vini

    vini Repeat Offender

    mind tellin me..how did u find my chords of this song?? :mad:
     
  17. abhimanjrekar

    abhimanjrekar ----&gt; Zhol-Man&lt;----

    barabar chords......
     
  18. sixstringsin

    sixstringsin ||||||

    tried them - and they are perfect! Even I think the inclusion of B does not fit in there and it might be okay kind of in D scale but IMO the chords u've posted just fit in perfectly. Keep it up ..awaiting more !! :)
     
  19. sixstringsin

    sixstringsin ||||||

    quoting @ansh: "it may not sound appealing but when jagjit sing is singing
    he changes the scale in "pyaara"and goes a bit high..."

    oh welllllll .... I think u are correct man ... @vini if there's something to wrk upon on ur chords it could be here.... as u say B sounds a bit odd there .. could u/@ansh suggest something else there?
     
  20. vini

    vini Repeat Offender

    @sin
    thanx!

    and yeah..maybe some other chord..and not B
     

Share This Page