Men More Intelligent Than Women

Discussion in 'The ChitChat Lounge' started by lord_neo, Sep 3, 2005.

  1. lord_neo

    lord_neo Guest


    http://news.bbc.co.uk/1/hi/education/4183166.stm
     
  2. shsnawada

    shsnawada Cyborgs & Pasta

    Excactly. Thats why most of the scientists are men. I was wondering where all the women were.
     
  3. bjr

    bjr Lady of the Evening

    Hide this thread. QUICKLY! they must never know....





    neo, you really need to lift the censor of s-e-x and a-d-u-l-t.
     
  4. bjr

    bjr Lady of the Evening


    The reason is quite incorrect for the assertion.


    Assuming that the reason is correct(i.e.-men are actually more intelligent on an average), you have to realize that what researches usually work with are averages which are more of an assimilation of past records. Even so, imagine that 160 be the minimum IQ required to become a scientist.

    Now assume that a man has an IQ of 180...so going by what neo said, there would be a woman with an IQ of 175. She would still be comfortably over the minimum mark and would qualify to be a scientist and judging by what the experts say, she would be a better scientist.




    Whether the assertion and the reason are actually true, I couldn't really care less.
     
  5. shsnawada

    shsnawada Cyborgs & Pasta

    Another reason being the lack of interest, among the women. Now dont give me cases in india. India will have a proper gender ratio, but in the future. Indians never had proper opportunity. I can tell you in the west, there are much less females who are interested in science.
     
  6. ssslayer

    ssslayer Banned

    ha ... so whatever we knew has now been proved ...
    LOL

    ok ... men might have more IQ ... but women certainly have more EQ ...
    and that is what is required to stay happy ....
     
  7. ssslayer

    ssslayer Banned

    true .. it is not just because of social conditioning ...

    it is because of evolution ... and hormones ...

    it is because the survival of fittest demanded that men become more adept with scicen/tech etc kinda thingy ...
    women more adept at perceptions ... intuitions ...
     
  8. shak

    shak Harrr!

    well so what if men have higher IQ's .. they havent made this world any better place to live in .. all i say is that they might have a slight edge over the female speices (if the scientists say so) .. otherwise they aint much better when it comes down to other factors.
    like last night i continue to salute the female species ...
     
  9. ssslayer

    ssslayer Banned

    *salute to females of the species*

    damn you shahrukh ... u again made my eyes moist...
     
  10. shak

    shak Harrr!

    oh come on ..its good to cry once in a while .. go on ...
    and yeah i can see your siggy is growin too .. splendid *cheers with a tea cup*
     
  11. ssslayer

    ssslayer Banned

    ok .. saale sharukh ... i can see that u are inching closer to the two thousand mark .. ;)
    gr8 dude :grin:

    b.t.w this thread will be closed pretty soon by the mod_vini ... methinks ...

    but then she is also a female ---> Salute to her too ...

    which tea was that? ... have u ever tried Kawa?
     
  12. shak

    shak Harrr!

    of course ..kawa ...flavoured tea .. even turkish huqqa (uses tea leaves to flavour smoke).. better known as sheesha back in home .. anything related to tea and i have tasted that ...
    and yeah VINI ma girl ... salute to ya ... infact salute to every friend adn every female that you know .....

    yeah 2000 ... now i'll be an official spammer :)
     
  13. vini

    vini Repeat Offender

    ahhh..thanx ssslayer for accepting something good about us...no worries about intelligence..atleast v have higher EQ than guys..m happy..m sooo happy..hmm *sniffle*

    tears of happiness rollin down my eyes..lol :grin:

    tahda!!
     
  14. shsnawada

    shsnawada Cyborgs & Pasta

    This is the difference between objective males and appeasement :shock:
     
  15. ssslayer

    ssslayer Banned

    ^^ did nt quite get ya ... dude ... i dont belong to the league of extraordinary gentlemen ...


    i loved kawa ... but onli once i drank it ... that too at home ... here they usually dont make anywhere commercially :( too bad ... too sad ...

    vini - no "something good" .. its everything good ... we are serious .. mebbe u should check out that "ask me anything am bored thread" ... u will know ...

    b.t.w. if u live india then GO TO SLEEP ... :grin: its too late ...
     
  16. shak

    shak Harrr!

    now thats rude .. vini neva thanked me ....
    oh welll ..... wont hurt ma new found respect for the females. ...
    still i salute ya ..
    @shsnawada .... :S ... what? speak in english please ...
     
  17. shsnawada

    shsnawada Cyborgs & Pasta


    Now this is the difference between objective males and appeasement.

    That'll make more sense, just took the wrong quote.
     
  18. ssslayer

    ssslayer Banned

    i guess that was because she neva expected taht from me ... her past experiences might have surprised her ... LOL ... even i am surprised by myself ... ;)

    anyway this whole saluting business reminds me of this:
    Ac Dc - FOR THOSE ABOUT TO ROCK (WE SALUTE YOU) Lyrics

    For Those About To Rock (We Salute You) (1981)
    Who Made Who (1986)
    LIVE (1992)
    SINGLE: Big Gun/For Those About To Rock-Shoot To
    Thrill(live) (1993)
    (Young, Young, Johnson)

    We roll tonight [We're on tonight]
    To the guitar bite
    Yeah, yeah, oh

    Stand up and be counted
    For what you are about to receive
    We are the dealers
    We'll give you everything you need
    Hail hail to the good times
    'Cause rock has got the right of way
    We ain't no legend, ain't no cause
    We're just livin' for today

    For those about to rock, we salute you
    For those about to rock, we salute you

    We rock at dawn on the front line
    Like a bolt right out of the blue
    The sky's alight with the guitar bite
    Heads will roll and rock tonight

    For those about to rock, we salute you
    For those about to rock, we salute you
    For those about to rock, we salute you
    Yes we do
    For those about to rock, we salute you

    Oooh, salute!
    Oooh, ooooh yeah

    We're just a battery for hire with a guitar fire
    Ready and aimed at you
    Pick up your balls and load up your cannon
    For a twenty-one gun salute

    For those about to rock - fire
    We salute you
    For those about to rock, we salute you
    Those about to rock - fire
    We salute you
    Fire
    We salute you
    We salute you
    Come on, whooa
    For those about to rock, we salute you (x4)

    Shoot, shoot (x2)

    For those of you, for those who ????
    Yeah
    (Ain't gonna get tired, won't take a break, we salute you.)

    We salute you (x3)

    Fire
     
  19. shak

    shak Harrr!

    amen to that ....
     
  20. nadish

    nadish Active Member

    No doubt abt that....
     

Share This Page